iunie
11
2025

IP Gimnaziul “ Bogdan Petriceicu Hașdeu” s. Tătăresti, anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei vacante de DAI

 

   IP Gimnaziul “ Bogdan Petriceicu Hașdeu” s. Tătăresti,  anunţă concurs  pentru ocuparea funcţiei vacante de DAI – 0,5 salariu .

Dosarele  pentru participare la concurs se vor prezenta  la IP Gimnaziul “ Bogdan Petriceicu Hașdeu” s. Tătăresti,  mun. Cahul până la  10 iulie 2025  pe adresa:

MD-3931, s.Tătărești , mun. Cahul

Contacte : telefon : 0(299)76654 

e-mail:   gimnaziultatarasti@gmail.com

       La funcția de DAI a  instituției de învățământ general poate candida persoana care întrunește  următoarele  condiții:

  • deține cetățenia Republicii Moldova;
  • are studii superioare universitare;
  • are o vechime în activitate  didactică  de  cel puțin trei ani;
  • la data expirării termenului de depunere a dosarelor, nu a împlinit vârsta
    de 65 ani;
  • cunoaște limba română;
  • este declarată aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției, conform certificatului medical, eliberat în condițiile legii de medicul de familie;
  • nu are antecedente penale;
  • nu a fost concediată în ultimii 5 ani în temeiul art.86 alin.(1) lit.g) -r) sau destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) din Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public, în temeiul unui act incontestabil;
  • nu are interdicție  de  a   ocupa   funcții  de conducere.

Dosarul  candidaților pentru ocuparea funcției de director al instituției de învățământ va cuprinde următoarele acte obligatorii  conform pct.16  din Regulamentului cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției de director și director adjunct în instituțiile de învățământ general .

  • Cererea de participare la concurs, al cărui  model este specificat în anexa nr. 1 al  Regulamentului .
  • Copia actului de identitate .
  • Copiile actelor de studii
  • Copiile actelor, care atestă vechimea în activitatea didactică  a candidatului .
  • Curriculum vitae, al cărui model este specificat în anexa nr.2 al Regulamentului.
  • Certificatul medical, care atestă faptul,  că persoana este aptă din punct de vedere   medical, fizic (eliberat de medicul de familie) și neuropsihic pentru  exercitarea  funcției .
  • Cazierul judiciar  sau  declarația  pe  propria  răspundere .
  • Proiectul planului de  dezvoltare  a  instituției , pentru 5 ani  în plic sigilat sau declarația pe propria răspundere privind prezentarea proiectului planului cu 5 zile înainte de data interviului.
  • Candidatul poate  anexa  și  alte  documente  pe  care  le consideră relevante, inclusiv copia/copiile actului/actelor  ce confirmă  gradul didactic /managerial ,recomandări , copii ale actelor care  atestă  formarea continuă, performanțele profesionale și manageriale demonstrate în cadrul concursurilor  locale/naționale/ internaționale , publicațiile didactice și științifice.

Bibliografia concursului
Documente generale
– Constituția Republicii Moldova;
– Legea privind accesul la informație nr.982 – XIV din 11.05.2000;
– Legea cu privire la petiționare nr.190 din 19.07.1994;
– Codul muncii al Republicii Moldova nr.154-XV din 28.03.2003;
– Strategia de dezvoltare a educației pentru anii 2014 – 2020, Educația 2020,
aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.944 din 14 noiembrie 2014;
– Codul Educației al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014;

Managementul Instituțiilor

  • Regulamentul – tip al instituției de învățământ secundar general, aprobat prin
    Ordinul Ministerului Educației nr.547 din 13 august 2007;

– Regulamentul privind evaluarea rezultatelor învățării, promovarea, absolvirea și
transferul elevilor în învățământul primar, gimnazial și liceal, aprobate prin
Ordinul Ministerului Educației nr.718 din 24 iulie 2012;
– Regulamentul de atestare a cadrelor didactice, aprobat prin ordinul Ministerului
Educației nr.336 din 03.05.2013;

  • Standardele de calitate pentru instituțiile de învățământ primar și secundar
    general din perspectivele școlii prietenoase copilului, aprobate prin Ordinul
    Ministerului Educației nr.970 din 11 octombrie 2013;
  • Regulamentul de organizare și funcționare a claselor și grupelor cu regim
    prelungit, aprobat prin ordinul Ministerului Educației nr.798 din 11 iulie 2014;
    Regulamentul de admitere în învățământul liceal, aprobat prin Ordinul
    Ministerului Educației nr.799 din 11 iulie 2014;
  • Regulamentul – cadru de organizare și funcționare a consiliului de
    administrație din unitățile de învățământ general,2020;
  • Instrucțiunea de organizare a învățământului la domiciliu, aprobată prin Ordinul
    Ministerului Educației nr. 98 din 26 februarie 2015;
  • Metodologia de înscriere a copiilor în clasa I, aprobată prin Ordinul Ministerului
    Educației nr.202 din 19 aprilie 2015;
  • Instrucțiunea și Planul de acțiuni privind prevenirea și combaterea abandonului
    școlar și absenteismului școlar în învățământul general, aprobate prin Ordinul
    Ministerului Educației nr.559 din 12 iunie 2015;
  • PLANUL – cadru anual pentru învățământul primar, gimnazial și liceal;

 Prevenirea și combaterea violenței
– Convenția ONU cu privire la protecția drepturilor copilului din 20.11.1989;
– Procedura de organizare instituțională și de intervenție a lucrătorilor instituțiilor
de învățământ în cazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului, aprobată
prin ordinul Ministerului Educației nr.77 din 22 februarie 2013;
-Legea nr.140 din 14.06.2013 privind protecția specială a copiilor în situații de risc
și a copiilor separați de părinți;

Finanțare
– Hotărârea Guvernului nr. 381 din 13.04.2006 „Cu privire la condițiile de
salarizare a personalului din unitățile bugetare”;
– Hotărârea Guvernului nr. 868 din 08 octombrie 2014 privind finanțarea în bază
de cost per elev a instituțiilor de învățământ primar și secundar general din
subordinea autorităților  publice locale de nivelul al doilea;

– Legea  nr.270 din 23 noiembrie 2018 ,,privind sistemul unitar  de salarizare în sectorul  bugetar