Condiţii de participare la concurs pentru candidat:
1) deține cetățenia Republicii Moldova;
2) deține studii superioare de master (nivelul 7 CNC) sau echivalente;
3) deține o experiență profesională de cel puțin trei ani într-o funcție de conducere sau în activitate didactică;
4) la data expirării termenului de depunere a dosarelor, nu a împlinit vârsta de 65 ani;
5) cunoaște limba română;
6) este declarată aptă din punct de vedere al stării sănătății pentru
exercitarea funcției;
7) nu are antecedente penale;
8) nu a fost concediată în ultimii 5 ani pe baza art.86 alin.(1) lit.g), r) sau distituită dintr-o funcție publică conform art.64 alin. (1) lit.a) și b) din Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public, în temeiul unui act incontestabil.
9) nu are interdicție de a ocupa funcții de conducere.
10) demonstrează o reputație ireptoșabilă. Nu poate fi admis la concurs persoana care:
- a fost condamnată pentru infracțiuni grave, deosebit de grave, exceptional de grave săvârșite cu intenție, chiar dacă antecedentele penale au fost stinse;
- are antecedente penale nestinse pentru comiterea altor infracțiuni sau interdicții aplicate pentru comiterea acestora;
- manifestă un comportament sau desfășoară o activitate care nu este compatibilă cu normele Codului de etică al cadrului didactic, confirmată prin decizia Consiliului de etică necontestată;
- a comis un abuz prin care a încălcat drepturile și libertățile fundamentale ale omului, stabilită prin hotărâre judecătorească emisă de instanțele naționale sau international.
Dosarul candidaților pentru ocuparea funcției de director adjunct al instituției de învățământ va cuprinde următoarele acte obligatorii conform pct.16 din Regulamentului cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției de director și director adjunct în instituțiile de învățământ general .
- Cererea de participare la concurs, al cărui model este specificat în anexa nr. 1 al Regulamentului .
- Copia actului de identitate .
- Copiile actelor de studii
- Copiile actelor, care atesă vechimea în activitatea didactică a candidatului .
- Curriculum vitae, al cărui model este specificat în anexa nr.2 al Regulamentului.
- Certificatul medical eliberat de medicul de familie ce atestă faptul că persoana este aptă din punct de vedere al sănătății pentru exercitarea funcției .
- Cazierul judiciar sau declarația pe propria răspundere .
- Declarația pe propria răspundere privind prezentare, la data interviului, a proiectului Planului de dezvoltare al instituției pentru cinci ani, conform domeniului de responsabilitate.
- Declarația pe propria răspundere că persoana nu are interdicție de a ocupa funcții de conducereși că are o reputație ireproșabilă în sensul prevederilor din pct.14, sbpct.11 din Regulament.
- Candidatul poate anexa și alte documente pe care le consideră relevante, inclusiv copia/copiile actului/actelor ce confirmă gradul didactic /managerial, recomandări , copii ale actelor care atestă formarea continuă, performanțele profesionale și manageriale demonstrate în cadrul concursurilor locale/naționale/ internaționale, publicațiile didactice și științifice.
Dosarele pentru participare la concurs se vor prezenta la
Gimnaziul – grădiniță ,,Serghei Rahmaninov, mun. Cahul
până la 23 iulie 2025, ora 16.00
pe adresa: mun. Cahul, str. Păcii 6
MD ______________
Contacte : telefon : 078741104
E-mai gimnaziulrahmaninov@gmail.com
Bibliografia concursului
Documente generale
– Constituția Republicii Moldova;
– Legea privind accesul la informație nr.982 – XIV din 11.05.2000;
– Legea cu privire la petiționare nr.190 din 19.07.1994;
– Codul muncii al Republicii Moldova nr.154-XV din 28.03.2003;
– Strategia de dezvoltare a educației pentru anii 2021-2030 „Educația-2030”;
– Codul Educației al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014;
Managementul Instituțiilor
– Regulamentul – tip de organizare și funcționare a instituțiilor de învățământ primar și secundar. Ciclul I și II, aprobat prin Ordinul Ministerului Educației nr.235 din 25.03.2016;
– Regulamentul privind evaluarea și notarea rezultatelor învățării, promovarea și absolvirea în învățământul primar și secundar, aprobat prin Ordinul MEC nr.70/2020, completat conform ordinului MEC nr.384/2021 și nr. 666/2024;
– Regulamentul de atestare a cadrelor didactice, aprobat prin ordinul MECC nr.1091/2020 și 1335/2024;
– Standardele de calitate pentru instituțiile de învățământ primar și secundar general din perspectivele școlii prietenoase copilului, aprobate prin Ordinul Ministerului Educației nr.970 din 11 octombrie 2013;
– Regulamentul de organizare și funcționare a claselor și grupelor cu regim prelungit, aprobat prin ordinul MEC nr.363 din 22.03.2024;
Metodologia de admitere a elevilor în învățământul liceal, aprobat prin Ordinul MEC nr.190 din 22.02.2024;
– Regulamentul – cadru de organizare și funcționare a consiliului de administrație al instituțiilor de învățământ general, Ordin MEC nr. 269 din 09.03.2020;
– Instrucțiunea de organizare a învățământului la domiciliu, aprobată prin Ordinul Ministerului Educației nr. 98 din 26 februarie 2015;
– Metodologia de înscriere a copiilor în clasa I, aprobată prin Ordinul ME nr.305/2016, nr. 149/2017 și nr. 1951/2024;
– Instrucțiunea și Planul de acțiuni privind prevenirea și combaterea abandonului școlar și absenteismului școlar în învățământul general, aprobate prin Ordinul Ministerului Educației nr.559 din 12 iunie 2015;
– PLANUL – cadru anual pentru învățământul primar, gimnazial și liceal;
Prevenirea și combaterea violenței
– Convenția ONU cu privire la protecția drepturilor copilului din 20.11.1989;
– Procedura de organizare instituțională și de intervenție a lucrătorilor instituțiilor de învățământ în cazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului, aprobată prin ordinul Ministerului Educației nr.77 din 22 februarie 2013;
-Legea nr.140 din 14.06.2013 privind protecția specială a copiilor în situații de risc și a copiilor separați de părinți;
Finanțare
– Hotărârea Guvernului nr. 868 din 08 octombrie 2014 privind finanțarea în bază de cost per elev a instituțiilor de învățământ primar și secundar general din subordinea autorităților publice locale de nivelul al doilea;
– Legea nr.270 din 23 noiembrie 2018 ,,privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar”.