Condiţii de participare la concurs pentru candidat:
1) deținecetățeniaRepublicii Moldova;
2) deținestudiisuperioare de master (nivelul 7 CNC) sauechivalente;
3) deține o experiențăprofesionalăde celpuțintreianiîntr-o funcție de conduceresauînactivitatedidactică;
4) la data expirăriitermenului de depunere a dosarelor, nu a împlinitvârstade 65ani;
5) cunoaștelimbaromână;
6) estedeclaratăaptă din punct de vedereal stăriisănătățiipentru
exercitareafuncției;
7) nu are antecedentepenale;
8) nu a fostconcediatăînultimii 5 anipebaza art.86 alin.(1)lit.g), r) saudistituitădintr-ofuncțiepublică conform art.64 alin. (1) lit.a) și b) din Legea nr.158/2008 cu privire la funcțiapublicășistatutulfuncționarului public, întemeiulunui act incontestabil.
9) nu are interdicție de a ocupafuncții de conducere.
10) demonstrează o reputațieireptoșabilă. Nu poate fi admis la concurspersoana care:
- a fostcondamnatăpentruinfracțiuni grave, deosebit de grave, exceptional de grave săvârșite cu intenție, chiardacăantecedentelepenale au foststinse;
- are antecedentepenalenestinsepentrucomitereaaltorinfracțiunisauinterdicțiiaplicatepentrucomitereaacestora;
- manifestă un comportamentsaudesfășoară o activitate care nu estecompatibilă cu normeleCodului de etică al cadrului didactic, confirmatăprindeciziaConsiliului de eticănecontestată;
- acomis un abuzprin care a încălcatdrepturileșilibertățilefundamentale ale omului, stabilităprinhotărârejudecătoreascăemisă de instanțelenaționalesau international.
Dosarul candidaților pentru ocuparea funcției de director adjunct al instituției de învățământ va cuprinde următoarele acte obligatorii conform pct.16 din Regulamentului cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției de director și director adjunct în instituțiile de învățământ general .
- Cererea de participare la concurs, al cărui model este specificat în anexa nr. 1 al Regulamentului .
- Copia actului de identitate .
- Copiile actelor de studii
- Copiile actelor, care atesă vechimea în activitatea didactică a candidatului .
- Curriculum vitae,al cărui model este specificat în anexa nr.2 al Regulamentului.
- Certificatul medical eliberat de medicul de familie ce atestă faptul că persoana este aptă din punct de vedere al sănătății pentru exercitarea funcției .
- Cazierul judiciar sau declarația pe propria răspundere .
- Declarația pe propria răspundere privind prezentare, la data interviului, a proiectului Planului de dezvoltare al instituției pentru cinci ani, conform domeniului de responsabilitate.
- Declarația pe propria răspundere că persoana nu are interdicție de a ocupa funcții de conducereși că are o reputație ireproșabilă în sensul prevederilor din pct.14, sbpct.11 din Regulament.
- Candidatul poate anexa și alte documente pe care le consideră relevante, inclusiv copia/copiile actului/actelor ce confirmă gradul didactic /managerial,recomandări ,copii ale actelor care atestă formarea continuă,performanțele profesionale și manageriale demonstrate în cadrul concursurilor locale/naționale/ internaționale,publicațiile didactice și științifice.
Dosarele pentru participare la concurs se vor prezenta la
Gimnaziul – grădiniță ,,Nicolae Botgros”s. Badicul Moldovenesc până la 06 iunie 2025 pe adresa: s. Badicul Moldovenesc ,r. Cahul
Contacte : telefon : 029970105
E-mail gimnaziulbadiculmoldovenesc@gmail.com
Bibliografia concursului
Documentegenerale
– ConstituțiaRepublicii Moldova;
– Legeaprivindaccesul la informație nr.982 – XIV din 11.05.2000;
– Legea cu privire la petiționare nr.190 din 19.07.1994;
– Codulmuncii al Republicii Moldova nr.154-XV din 28.03.2003;
– Strategia de dezvoltare a educațieipentru anii 2021-2030 „Educația-2030”;
– CodulEducației al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014;
ManagementulInstituțiilor
– Regulamentul – tip de organizareșifuncționareainstituțiilor de învățământprimarșisecundar. Ciclul I și II, aprobatprinOrdinulMinisteruluiEducației nr.235 din 25.03.2016;
– Regulamentulprivindevaluareașinotarearezultatelorînvățării, promovareașiabsolvireaînînvățământulprimarșisecundar, aprobatprinOrdinulMEC nr.70/2020, completat conform ordinului MEC nr.384/2021 și nr. 666/2024;
– Regulamentul de atestare a cadrelordidactice, aprobatprinordinul MECC nr.1091/2020 și 1335/2024;
– Standardele de calitatepentruinstituțiile de învățământprimarșisecundargeneral din perspectiveleșcoliiprietenoasecopilului, aprobateprinOrdinulMinisteruluiEducației nr.970 din 11 octombrie 2013;
– Regulamentul de organizareșifuncționarea claselorșigrupelor cu regimprelungit, aprobatprinordinulMEC nr.363 din 22.03.2024;
Metodologia de admiterea elevilorînînvățământulliceal, aprobatprinOrdinulMEC nr.190 din 22.02.2024;
– Regulamentul – cadru de organizareșifuncționare a consiliului de administrațieal instituțiilor deînvățământ general,Ordin MEC nr. 269 din 09.03.2020;
– Instrucțiunea de organizare a învățământului la domiciliu, aprobatăprin OrdinulMinisteruluiEducației nr. 98 din 26 februarie 2015;
– Metodologia de înscriere a copiilorînclasa I, aprobatăprinOrdinulME nr.305/2016, nr. 149/2017 și nr. 1951/2024;
– InstrucțiuneașiPlanul de acțiuniprivindprevenireașicombatereaabandonuluișcolarșiabsenteismuluișcolarînînvățământul general, aprobateprinOrdinulMinisteruluiEducației nr.559 din 12 iunie 2015;
– PLANUL – cadruanualpentruînvățământulprimar, gimnazialșiliceal;
Prevenireașicombatereaviolenței
– Convenția ONU cu privire la protecțiadrepturilorcopilului din 20.11.1989;
– Procedura de organizareinstituționalăși de intervenție a lucrătorilorinstituțiilorde învățământîncazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului, aprobatăprinordinulMinisteruluiEducației nr.77 din 22 februarie 2013;
-Legea nr.140 din 14.06.2013 privindprotecțiaspecială a copiilorînsituații de riscși a copiilorseparați de părinți;
Finanțare
– HotărâreaGuvernului nr. 868 din 08 octombrie2014 privindfinanțareaînbazăde cost per elev a instituțiilor de învățământprimarșisecundar general din subordineaautorităților publice locale de nivelul al doilea;
– Legea nr.270 din 23 noiembrie 2018 ,,privindsistemulunitar de salarizareînsectorul bugetar”.