IP Gimnaziul ,,Mihai Eminescu” Crihana Veche anunţă concurs repetat pentru ocuparea funcţiei vacante de director adjunct.
(DAI – 0,5 / DAE – 0,5)
Dosarele pentru participarea la concurs se vor prezenta la IP Gimnaziul
,,Mihai Eminescu” până la data de 18 mai 2025 pe adresa: MD 3918 s. Crihana Veche, str. Eminescu 44, secretariat Contacte : telefon : 0
(299) 72-2-16
e-mail: liceulcrihanaveche@gmail.com
La funcţia de director adjunct a instituţiei de învăţământ general poate candida persoana care întruneşte cumulativ următoarele condiţii:
deține cetățenia Republicii Moldova;
deține studii superioare de master (nivel Z -CNC; sau echivalente); deține o experiență profesională de cel puțin trei ani într-o funcție de conducere sau în activitatea didactică;
la data expirării termenului de depunere a dosarelor, nu a împlinit vârsta de 65 ani;
cunoaște limba română;
este declarată aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției, conform certificatului medical eliberat în condițiile legii de medicul de familie;
nu are antecedente penale;
nu a fost concediată în ultimii 5 ani pe baza art.86 alin.(1) lit.g), r) și art.301 alin.(1) lit.a)-b) din Codul muncii al Republicii Moldova nr.154/2003 sau destituită dintr-o funcție publică conform art.64 alin. (1) lit.a) și b) din Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public.
nu are interdicție de a ocupa funcții de conducere; demonstrează o reputație ireproșabilă.
Dosarul candidaților pentru ocuparea funcției de director adjunct al instituției de învățământ va cuprinde următoarele acte obligatorii conform pct.16 din Regulamentului cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției de director și director adjunct în instituțiile de învățământ general .
Cererea de participare la concurs, al cărui model este specificat în anexa nr. 1 al Regulamentului .
Copia actului de identitate . Copiile actelor de studii.
Copiile actelor, care atesă vechimea în activitatea didactică a candidatului. Curriculum vitae, al cărui model este specificat în anexa nr.2 al Regulamentului.
Certificatul medical eliberat de medicul de familie ce atestă faptul că persoana este aptă din punct de vedere al sănătății pentru exercitarea funcției .
Cazierul judiciar sau declarația pe propria răspundere .
Declarația pe propria răspundere privind prezentarea la data interviului, a proiectului planului de dezvoltare al instituției pentru cinci ani conform domeniului de responsabilitate.
Declarația pe propria răspundere că persoana nu are interdicție de a ocupa funcții de conducere și că are o reputație ireproșabilă în sensul prevederilor din pct.14 , sbpct.ll).
Candidatul poate anexa și alte documente pe care le consideră relevante, inclusiv copia/copiile actului/actelor ce confirmă gradul didactic
/managerial ,recomandări , copii ale actelor care atestă formarea continuă, performanțele profesionale și manageriale demonstrate în cadrul concursurilor locale/naționale/ internaționale, publicațiile didactice și științifice.
Bibliografia concursului Documente generale
- Constituția Republicii Moldova;
- Legea privind accesul la informație 982 – XIV din 11.05.2000;
- Legea cu privire la petiționare 190 din 19.07.1994;
- Codul muncii al Republicii Moldova 154-XV din 28.03.2003;
- Strategia de dezvoltare a educației pentru anii 2014 – 2020, Educația 2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului 944 din 14 noiembrie 2014; – Codul Educației al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014;
Managementul Instituțiilor
- Regulamentul – tip al instituției de învățământ secundar general, aprobat prin Ordinul Ministerului Educației nr.547 din 13 august 2007;
- Regulamentul privind evaluarea rezultatelor învățării, promovarea, absolvirea și transferul elevilor în învățământul primar, gimnazial și liceal, aprobate prin Ordinul Ministerului Educației nr.718 din 24 iulie 2012;
- Regulamentul de atestare a cadrelor didactice, aprobat prin ordinul Ministerului Educației nr.336 din 03.05.2013;
- Standardele de calitate pentru instituțiile de învățământ primar și secundar general din perspectivele școlii prietenoase copilului, aprobate prin Ordinul Ministerului Educației nr.970 din 11 octombrie 2013;
- Regulamentul de organizare și funcționare a claselor și grupelor cu regim prelungit, aprobat prin ordinul Ministerului Educației 798 din 11 iulie 2014; Regulamentul de admitere în învățământul liceal, aprobat prin Ordinul Ministerului Educației nr.799 din 11 iulie 2014;
- Regulamentul – cadru de organizare și funcționare a consiliului de administrație din unitățile de învățământ general,2020;
- Instrucțiunea de organizare a învățământului la domiciliu, aprobată prin Ordinul Ministerului Educației nr. 98 din 26 februarie 2015;
- Metodologia de înscriere a copiilor în clasa I, aprobată prin Ordinul Ministerului Educației nr.202 din 19 aprilie 2015;
- Instrucțiunea și Planul de acțiuni privind prevenirea și combaterea abandonului școlar și absenteismului școlar în învățământul general, aprobate prin Ordinul Ministerului Educației nr.559 din 12 iunie 2015;
- PLANUL – cadru anual pentru învățământul primar, gimnazial și liceal;
Prevenirea și combaterea violenței
- Convenția ONU cu privire la protecția drepturilor copilului din 11.1989; –
Procedura de organizare instituțională și de intervenție a lucrătorilor instituțiilor de învățământ în cazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului, aprobată prin ordinul Ministerului Educației nr.77 din 22 februarie 2013;
-Legea nr.140 din 14.06.2013 privind protecția specială a copiilor în situații de risc și a copiilor separați de părinți;
Finanțare
- Hotărârea Guvernului 381 din 13.04.2006 „Cu privire la condițiile de salarizare a personalului din unitățile bugetare”;
- Hotărârea Guvernului 868 din 08 octombrie 2014 privind finanțarea în bază de cost per elev a instituțiilor de învățământ primar și secundar general din subordinea autorităților publice locale de nivelul al doilea;
– Legea nr.270 din 23 noiembrie 2018 ,,privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar”