septembrie
30
2024

Direcția Generală Învățământ Cahul anunţă prelungirea termenului de depunere a dosarului pentru ocuparea funcţiei publice vacante de Specialist principal învățământ general în cadrul DGÎ Cahul

Direcția  Generală  Învățământ  Cahul anunţă prelungirea termenului de depunere a dosarului pentru ocuparea funcţiei   publice vacante  de Specialist principal învățământ general în cadrul DGÎ Cahul.

Dosarele de participare la concurs pot fi prezentate   pe adresa: or. Cahul, str. Republicii 6, sediul Primăriei, Direcția Generală Învățământ  Cahul, biroul 212, până la 10 octombrie 2024,  inclusiv.

e-mail:   dgitsch@gmail.com

Persoana   responsabilă   de   primirea   dosarelor   –

Alexandrova   Diana   Relaţii   la  telefonul: 0299 20721

  1. Scopul general al funcţiei:

-Asigură  promovarea și realizarea politicii educaționale în învățământul general.

-Asigură și monitorizează accesul tinerilor la studii, a calității serviciilor educaționale oferite de instituțiile de învățământ din raionul Cahul și adoptarea măsurilor de îmbunătățire a acestora.

II.Sarcinile de bază:

– Coordonează  activitatea  de evaluare  a  rezultatelor  școlare și de organizare  a examenelor de absolvire  a treptelor de școlaritate și a concursurilor, olimpiadelor școlare.

– Familiarizarea directorilor instituțiilor de învățământ general cu metodologiile, regulamentele  și instrucțiunile  aprobate de Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova.

– Coordonează activitatea de evaluare a rezultatelor școlare și de organizare a examenelor de absolvire a treptelor de școlarizare.

– Monitorizează  fluctația  elevilor din instituțiile de învățământ general din raionul Cahul.

– Echivalarea actelor de studii  a elevilor  veniți  de peste hotarele țării, generalizarea dosarului pentru perfectarea duplicatelor actelor de studii, evidența actelor de studii eliberate în  școlile de învățământ general din raionul Cahul.

– Analizează reușita școlară și fluctuația elevilor la sfârșitul semestrelor I și II.

– Monitorizarea și organizarea  procesului de admitere în învățământul liceal.

– Responsabil de desfășurarea  tezelor semestriale;

– Monitorizarea și organizarea  Olimpiadelor raionale la disciplinele școlare;

– Răspunde de delegarea lotului Olimpic la Olimpiadele Republicane;

– Răspunde de încadrarea absolvenților învățământului gimnazial la studii sau în câmpul muncii;

III. Condiţiile de participare la concurs:

  1. a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
  2. b) posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în

teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege,

  1. c) are capacitate deplină de exerciţiu;
  2. d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
  3. e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei

publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală

abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;

  1. f) are studiile superioare absolvite cu licență sau echivalentă.
  2. g) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin.

(1) lit. a) şi b) al Legii nr.158 sau nu i-a încetat contractul individual de muncă

pentru motive disciplinare;

  1. h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
  2. i) nu este privat de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită

activitate,  ca  pedeapsă  de  bază  sau  complementară,  ca  urmare  a

sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

  1. j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce

derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

  1. Condiții specifice de participare la concurs:

Studii: superioare  de  licență ( ciclul I) de preferință în domeniul educației.

Experienţă profesională: minim  5 an  de experienţă profesională în  domeniul  educației .

Cunoștințe:

–           Cunoștințe în domeniul educațional;

–           Cunoașterea  regulamentelor învățământului general.

 

-Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Internet.

Abilități: abilități de alucra în echipă, sociabilitatea, toleranță în lucrul cu salariații, capacitate de ascultare și de transmitere a mesajelor în mod diferențiat, abilități de ase mobiliza și de a-I mobiliza pe alții, echilibru emotional, rezistență la efort și stress.

 

Atitudini/comportamente: imparţialitate, evitarea conflictelor de interese, conduită morală şi profesională desăvîrşită,  spirit  de iniţiativă, lucrul  în  echipă, tact  şi  pricepere în  munca  cu oamenii,   disponibilitate   la         schimbare,   diplomaţie,   creativitate,   flexibilitate,   disciplină,

responsabilitate, spirit de observaţie, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Candidaţii susţin proba scrisă şi interviul.

  1. Pentru participare la concurs se depun următoarele documente:

a)formularul de participare,

b)copia buletinului de identitate;

c)copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;

d)copia carnetului de muncă;

e)certificatul  medical  –  dacă  în  fişa  postului  pentru  funcţia  respectivă,  sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;

f)cazierul judiciar.

  1. g) documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.

Note: Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a

verifica veridicitatea lor.

Note: Certificatul medical şi cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declaraţii pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile  de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

                   Bibliografia concursului:

1.Constituția Republicii Moldova

2.Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018 3. 4.Codul  Educației al Republicii  Moldova 2014.

                    Acte normative în domeniul serviciului public:

1.Legea integrității nr.82/2017;

2.Legea nr.133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale; 3.Legea nr.133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal; 4.Lege privind Codul de conduită a funcționarului public nr.25/2008;

5.Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;

6.Legea nr.239/2008 privind transparența în procesul decizional;

7.Legea nr.982/2000 privind accesul la informație;

8.Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar; 9.Legea nr. 133 /2016 privind declararea averii și intereselor personale;

  1. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.201/2009 “Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”.

                      Acte normative în domeniul de specialitate:

1.Codul  Muncii al  Republicii  Moldova;

  1. Legea nr.270 din 23.11.2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;

3.HG  nr.1231  din 12.12.2018 pentru punerea în aplicare  a prevederilor Legii nr.270/2018 privind

sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.

  1. Regulamentul cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției de director și

director adjunct în instituțiile de învățământ general.( Ordin Nr. OME 163/2015  din 23.03.2015).

  1. HG nr.802/2015 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de calcul, repartizare, utilizare și

evidență   a transferurilor  cu destinație  specială  pentru susținerea cadrelor didactice.