august
11
2025

AVIZ

Anexă

la Ordinul  nr. 233_din 11.08.2025

Direcția  Generală  Învățământ  Cahul anunţă prelungirea termenului de depunere a dosarului pentru funcţia publică    vacantă de  Specialist  Resurse  Umane în cadrul Direcției  Generale  Învățământ Cahul.

  1. Scopul general al funcţiei:

Eficientizarea activității Direcției Generale Învățământ Cahul  prin furnizarea serviciilor

legate de politicile de personal și prin implimentarea procedurilor moderne în lucrul cu personalul.

                                                          II.Sarcinile de bază:

  • Urmărește implementarea obiectivelor generale ale reformei învățământului, a regulamentelor de organizare și funcționare a instituțiilor de învățământ general;

– Asigură  cunoașterea  temeinică  de  către  managerii școlari  a prevederilor  Codului Muncii

al  Republicii Moldova;

– Colectarea și generalizarea informației cu privire la necesarul de cadre la nivel de raion;

–  Prelucrarea dosarelor și ținerea la evidență a tinerilor specialiști  încadrați în câmpul muncii  conform  repartizării  de către Ministerului Educației  și Cercetării al Republicii Moldova și emite proiecte de ordine cu privire la acordarea indemnizațiilor și facilităților tinerilor specialiști încadrați în primii 3 și 5 ani de activitate.

– Asigură corectitudinea și prelucarea în termen a rapoartelor statistice.

  • Gestionarea Registrului Electronic al angajaților SIA REA(în comun cu specialistul principal RU)
  • Răspunde de evidența și răspunsul în termen la petițiile parvenite către DGÎ.

 

  • Responsabil de domeniul Sănătatea și securitatea în muncă.

                                                   III. Condiţiile de participare la concurs:

  1. a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
  2. b) posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în

teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege,

  1. c) are capacitate deplină de exerciţiu;
  2. d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
  3. e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei

publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală

abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;

  1. f) are studiile superioare absolvite cu licență sau echivalentă.
  2. g) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform 64 alin.

(1) lit. a) şi b) al Legii nr.158 sau nu i-a încetat contractul individual de muncă

pentru motive disciplinare;

  1. h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
  2. i) nu este privat de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită

activitate,  ca  pedeapsă  de  bază  sau  complementară,  ca  urmare  a

sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

  1. j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce

derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

  1. Condiții specifice de participare la concurs:

Studii: superioare  de  licență ( ciclul I) de preferință în domeniul dreptului, managementului  resurselor umane.

                        Cunoștințe:

  1. Cunoștințe în legislația muncii;
  2. Cunoașterea managementului resurselor umane;
    3.Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, programa 1 C, Internet.

Abilități: abilități de alucra în echipă, sociabilitatea, toleranță în lucrul cu salariații, capacitate de ascultare și de transmitere a mesajelor în mod diferențiat, abilități de a se mobiliza și de a-i mobiliza pe alții, echilibru emotional, rezistență la efort și stress.

Atitudini/comportamente: imparţialitate, evitarea conflictelor de interese, conduită morală şi profesională desăvârşită,  spirit  de iniţiativă, tact  şi  pricepere în  munca  cu oamenii,   disponibilitate   la schimbare,   diplomaţie, flexibilitate,   disciplină,responsabilitate, spirit de observaţie, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Candidaţii susţin proba scrisă şi interviul.

  1. Pentru participare la concurs se depun următoarele documente:

a)formularul de participare, b)copia buletinului de identitate;

c)copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de

perfecţionare profesională şi/sau de specializare;

d)copia carnetului de muncă;

e)certificatul  medical  –  dacă  în  fişa  postului  pentru  funcţia  respectivă,  sînt

stabilite cerinţe speciale de sănătate;

f)cazierul judiciar.

  1. g) documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul

consideră necesar.

Note: Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a

verifica veridicitatea lor.

Note: Certificatul medical şi cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declaraţii pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile  de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Dosarele de participare la concurs pot fi prezentate   pe adresa: or. Cahul, str.Republicii 6,  sediul Primăriei, Direcția Generală Învățământ  Cahul, biroul 212, pînă la 13  august 2025  inclusiv.

Persoana   responsabilă   de   primirea   dosarelor   –

Alexandrova Diana  Relaţii   la  telefonul:0299 20721

Bibliografia concursului:

 

1.Constituția Republicii Moldova

2.Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018 3.Codul contravențional al Republicii Moldova nr. 218/2008 4.Codul Muncii al Republicii Moldovanr.154/2003

Acte normative în domeniul serviciului public:

1.Legea integrității nr.82/2017;

3.Legea nr.133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal; 4.Lege privind Codul de conduită a funcționarului public nr.25/2008;

5.Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;

6.Legea nr.239/2008 privind transparența în procesul decizional;

7.Legea nr.982/2000 privind accesul la informație;

8.Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar; 9.Legea nr. 133 /2016 privind declararea averii și intereselor personale;

  1. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.201/2009 “Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”.

Acte normative în domeniul de specialitate:

1.Codul  Muncii al  Republicii  Moldova;

  1. Legea nr.270 din 23.11.2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;

3.HG  nr.1231  din 12.12.2018 pentru punerea în aplicare  a prevederilor Legii nr.270/2018 privind 

    sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.

  1. HG nr.802/2015, HG nr. 391/2024 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de calcul, repartizare, utilizare și   evidență   a transferurilor  cu destinație  specială  pentru susținerea cadrelor didactice.